داودآباد مستعد تبدیل به قطب گردشگری است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک بر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی هدفمند برای تبدیل آن به قطب کویرگردی و پرنده‌نگری شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی مشهدی، ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه شهر داودآباد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهر گفت: شهر داودآباد با توجه به نزدیکی به تالاب میقان و کویر، به‌ویژه با فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه، مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری کویرگردی، پرنده‌نگری و تالاب‌گردی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک با بیان این‌که این منطقه دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند به رونق اقتصادی و فرهنگی شهر کمک کند، افزود: با برنامه‌ریزی منظم و هدفمند، می‌توانیم این ظرفیت‌ها را بالفعل کرده و گردشگران بیشتری را به این منطقه جذب کنیم. به‌عنوان مثال، داود آباد به‌عنوان قطب تولید لبنیات استان مرکزی و چند استان همجوار، می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه لبنیات و گردشگری خوراک، به معرفی محصولات محلی و فرهنگ غذایی منطقه بپردازد.

او همچنین به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری اشاره و تصریح کرد: ایجاد اکو کمپ‌ها و سایت‌های پرنده‌نگری در این منطقه می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه جدید برای گردشگران داخلی و خارجی عمل کند. این اقدامات نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان محلی فراهم خواهد کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک به همراه امام جمعه شهر و تعدادی از مسئولان شهری از برخی آثار تاریخی و پروژه‌های گردشگری شهر بازدید کرده و در خصوص مسائل و مشکلات آنها بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین، میز خدمت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک در حاشیه برگزاری نماز جمعه شهر داودآباد دایر و به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801973
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha